پرده سینما

تبریزی: «طعم شیرین خیال» سعی دارد خیال ها را تبدیل به واقعیت کند

پرده سینما








 

 

 

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما نشست خبری فیلم طعم شیرین خیال با حضور کمال تبریزی کارگردان، محمدعلی حسین‌نژاد تهیه‌کننده، مسعود سخاوت‌دوست آهنگساز، علی تبریزی فیلمبردار، علیرضا علویان صداگذار، فرهاد یوسفی جلوه‌های ویژه و نازنین بیات بازیگر فیلم برگزار شد.

نشست طع مشیرین خیالکارگردان این فیلم که چندان از استقبال خوب اهالی رسانه و منتقدان برخوردار نشد در ابتدای این نشست گفت: چیزی که در فیلم روی آن تأکید می‌شود این نکته است که چیزهای خوب در کشور را فقط می‌توانید در خیالمان ببینید و حالا باید همه دست به دست هم بدهیم تا این خیال‌ها را تبدیل به واقعیت کنیم.اگر این خیالها را از خودمان بگیریم امکان ادامه حیات نخواهیم داشت. آن چیزی که در فیلم می‌بینیم این است که مردمان کشورهای جهان سوم در خیال زندگی می‌کنند و در تلاشند تا خیال‌هایشان را به واقعیت تبدیل کنند. من در چند سینمای مردمی فیلم را در کنار مردم دیدم و به نظرم بازخوردهای آنها خیلی امیدوارکننده بود.

نازنین بیاتی بازیگر این فیلم در ادامه این نشست گفت: من همیشه سعی کردم که در نقشی کلیشه نشوم دوست دارم خودم را در نقش‌های متفاوت محک بزنم.

کمال تبریزی در خصوص جامعه مخاطبان این فیلم گفت: من فکر می‌کنم مهمترین مخاطبان این فیلم مردم عادی هستند شاید خیلی از مردم‌هایی که نسبت به محیط زیست آگاهی دارند به آن احترام می‌گذارند و موارد آن را رعایت می‌کنند اما سیلی دیگر از افرادی که از این موضوع آگاهی ندارند می‌توانند با تماشای این فیلم اندکی اطلاع پیدا کنند و بدانند که آینده ممکن است خطرناک باشد.

تبریزی ادامه داد: فیلم را برای مخاطب عام ساختم می‌‌خواستم همه مردم کوچه و بازار بتوانند فیلم را درک کنند و با آن ارتباط بگیرند امروز متأسفانه از نظر محیط زیست شاهد صحنه‌های خوبی نیستیم و این موضوع ناراحت‌کننده است.

نشست طعم شیرین خیالعلی تبریزی مدیر فیلمبرداری فیلم طعم شیرین خیال در خصوص تکنیک فیلمبرداری گفت: باید یکسری کارهای افکتی انجام می‌دادیم و من این موضوع را دوست نداشتم چرا که امکانات در خور توجهی در این زمینه نداریم اما چون فضای فیلم خیالی بود باید از کمیک‌موشن استفاده می‌کردیم تا کمی از فضای واقعی دور شویم.

مسعود سخاوت ‌دوست آهنگساز فیلم نیز در خصوص موسیقی مورد استفاده در این فیلم گفت: موضوع فیلم انرژی پاک و محیط زیست بود که این موضوع دغدغه خودم هم است با توجه به موضوع‌های مختلف فیلم باید از گونه‌های مختلف موسیقی استفاده می‌کردیم به همین جهت در فیلم هم از موسیقی محلی استفاده شد و هم از موسیقی سمفونیک.

کمال تبریزی در ادامه این نشست در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا با پیمان یزدانیان به مانند گذشته همکاری نداشته‌اید گفت: من همیشه سعی می‌کنم در کارهایم با جوان‌ترها کار کنم و به همین دلیل خیلی از عوامل این فیلم از میان جوانان بوده‌اند در عین حال از ابتدایی که می‌خواستم کار را شروع کنم به این فکر کردم که بیشتر عوامل از خود شهر کرمان باشند.

حسین‌نژاد تهیه‌کننده این فیلم در پاسخ به سؤالی در خصوص چرایی استفاده از معماری‌های مدرن در فیلم گفت: در این فیلم برای همه موضوعات مشاوره داشتیم و در خصوص معماری هم این مشاوره صورت گرفت. ما نمی‌خواستیم به مخاطب این را القا کنیم که اگر می‌خواهید به طبیعت احترام بگذارید حتماً باید به گذشته و عقب برگردید. می‌توان مدرن و شهری هم زندگی کرد و در عین حال به محیط زیست هم احترام گذاشت.

نشست طعم شیرین خیالکمال تبریزی در خصوص انتخاب بازیگران این فیلم گفت: من اگر امکانش می‌بود دلم می‌خواست همه بازیگران را از شهر کرمان انتخاب کنم اما ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم و نیاز پیدا کردیم که از بازیگران حرفه‌ای‌تر استفاده کنیم. در این فیلم حتماً باید شکل و شمایل بومی کرمان حفظ می‌شد و فکر می‌کنم بازیگران در این زمینه موفق عمل کردند. زمانی که فیلم را می‌ساختم می‌دانستم که دارم موضوعی را مطرح می‌کنم که خیلی‌ها گوششان را در این باره بسته‌اند اگر حس شعاری بودن در فیلم احساس می‌شود به خاطر این است که دلم می‌خواست فریاد بزنم که ما داریم زمین را نابود می‌کنیم.

حسین‌نژاد در ادامه صحبت‌های تبریزی گفت: در این فیلم میزان زیادی از منابع مطالعاتی در خصوص انرژی پاک را مطالعه و بررسی کردیم اما ما نمی‌خواستیم اطلاعات تخصصی سنگین به مخاطبان بدهیم. قصد ما این بود که فقط ذهن مخاطب نسبت به محیط زیست حساس شود.

کمال تبریزی در پایان این نشست در خصوص عدم حضور این فیلم در بخش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر گفت: عدم حضور این فیلم در بخش آرای مردمی به خاطر اشتباهی بود که از طرف جشنواره اتفاق افتاد متأسفانه امسال در برگزاری جشنواره آشفتگی داریم. فیلم ما باید در بخش آرای مردمی جشنواره قرار می‌گرفت اما با سهل‌انگاری که صورت گرفت این اتفاق نیفتاد و دوستان خانه سینما تا روز چهارم این موضوع را اعلام کردند که فیلم در بخش آرای مردمی نیز اگر در روز اول این موضوع عنوان می‌شد می‌توانستیم کاری انجام دهیم اما وقتی روز چهارم این اتفاق می‌افتد عملاً هیچ کاری در این زمینه نمی‌توان کرد این اتفاق بدی است که در این دوره جشنواره رخ داد.

 

 

در همین رابطه ببینید
     عکس‌های الهام عبدلی از نشست رسانه‌ای فیلم طعم شیرین خیال


 تاريخ ارسال: 1393/11/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.