پرده سینما

یزدانیان: من برای فیلمسازی ایده های اندکی دارم

پرده سینما




 

 




به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما نشست خبری فیلم سینمایی در دنیای تو ساعت چند است؟ به کارگردانی صفی یزدانیان برگزار شد.

نشست خبریصفی یزدانیان در نشست خبری فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟ با بیان اینکه دیر به سراغ ساخت فیلم داستان نرفته است، گفت: ایده اولیه این فیلم چندین سال پیش مطرح شده بود چرا که من ایده‌های اندکی دارم و ۲ فیلمنامه داشتم که دوست داشتم کار کنم و یکی از آنها این فیلم بود که نهایتا آقای مصفا عهده‌‌دار پیدا کردن سرمایه برای این فیلم شدند.

وی با اشاره به بازی زهرا حاتمی پس از سال‌ها در این فیلم گفت: وی به دلیل لطفی که به شخص من داشت و به دلیل وابستگی‌های خانوادگی در این فیلم حاضر شد.

زهرا حاتمی در این نشست خبری گفت: من بیشتر با علی کار می‌کردم و بعد از فوت او تنها در یک فیلم با دامادم علی مصفا بودم اما آقای یزدانیان که پیشنهاد این فیلم را دادند فیلمنامه را خواندم و چون جمع خانوادگی بود قبول کردم و از این پس نیز اگر فیلمنامه خوبی باشد و فیلم خانوادگی باشد باز در فیلم‌ها باقی خواهم کرد.

علی مصفا نیز در این نشست خبری گفت: برای من شیرین است که بعد از مدت‌ها و بعد از سختی‌های فراوان این فیلم ساخته شد و از اینکه به این فیلم توجه شده است خوشحالم.

ایرج رامین‌فر از دست‌اندرکاران ساخت این فیلم نیز گفت: ما با این فیلم زندگی کردیم و هر روز صبح که از ساعت ۵ سر صحنه بحث داشتیم.

وی افزود: قبل از خواندن سناریو آقای یزدانیان به من گفتند که لوکیشن فیلم در رشت است و به علت علاقه‌ای که به شمال و فرهنگ آن داشتم حضور در فیلم را پذیرفتم البته شمال هم مثل تهران دچار بساز و بفروشی شده است و ما مجبور شدیم با عکس بندر انزلی را نشان دهیم و به سختی توانستیم گذشته را در این فیلم نشان دهیم.

نشست خبریوی با بیان اینکه فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟ واقعیت و رویا را در هم کرده است، ادامه داد: این فیلم پیش از این تجربه شده است اما عاشقانه‌ای است که تا حد جنون می‌رود و امیدوارم فرنگی‌ها هم آن را بفهمند.

در ادامه این نشست خبری همایون پایور فیلمبردار این فیلم درباره رنگ آن گفت: فضای رشت در زمستان گرم نیست اما در بخش‌هایی از فیلم که به گذشته باز می‌گشت بیشتر رنگ گرم داریم و حال حاضر سرد است و همه اینها البته قبل از فیلمبرداری با گروه صحبت می‌شد و به نتیجه می‌رسید.

در ادامه این نشست خبری صفی یزدانیان در پاسخ به خبرنگاری درباره نوستالژیک بودن این فیلم گفت: معتقدم عناصر فیلم فقط نوستالژیک نیست و دارای چیزهای دیگری هم هست.

وی با بیان اینکه شاید هر کارگردانی بخواهد بگوید فیلم من لایه‌های متفاوت دارد، افزود: فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟ کشمکش دارد؛ فیلمی که نشان می‌دهد انسان‌ها به ضرورت‌های تاریخی بدون هم زندگی می‌کنند، بدون هم می‌خندند و بدون هم می‌میرند خود یک کشمکش‌ است و این یکی از اصلی‌ترین کشمکش‌هایی است که می‌تواند جامعه ما امروز داشته باشد.

وی درباره پاره پاره بودن این فیلم نیز گفت: فیلم سه‌پاره است و پاره پاره بودن داستان از یک زمان به هم نزدیک می‌شود.

یزدانیان همچنین درباره موسیقی این فیلم با بیان اینکه تم فیلم نگاه ایرانی به غرب است گفت: موسیقی هم باید این دوگانگی ایران و غرب را می‌داشت و با توجه به آهنگ‌های قدیمی که شنیده بودم و مربوط به دهه ۳۰ بود فردی را داشتیم که شعرهای گیلکی را بر روی آهنگ‌های معروف غربی تنظیم کرده بود که به نظر می‌رسید برای این فیلم مناسب است و برای همین کار از آقای کریستف رضایی استفاده کردیم.

امیرحسین صادقی صداگذار فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟ درباره صدای این فیلم گفت: سعی کردیم تغییرات زمانی را تا جایی که می‌شد به همان ظرافت که در بخش‌های دیگر است دنبال کنیم که یک پای قوی کار اثر موسیقایی کریستف رضایی است.

 

 

در همین رابطه ببینید
     عکس‌های الهام عبدلی از نشست رسانه‌ای فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟

 

 



- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931119001473#sthash.xiw2Bic7.dpuf


 تاريخ ارسال: 1393/11/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.