پرده سینما

بررسی پوسترهای سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

پوسترهای بخش‌های مختلف سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر توسط حمیدرضا بیدقی طراحی شد که می‌توان به پوستر نمایش ویژه فیلم گاو، نمایش ویژه مستند باد صبا، پوستر بازار فیلم این جشنواره، بخش نمایش‌های ویژه، مرور سینمای فرانسه، جلوه‌گاه شرق و جشنواره جشنواره‌ها اشاره کرد.

پوستر نمایش نسخه ترمیم شده فیلم گاو در جشنواره فجر

مرتضی رحمتی کارشناس گرافیک درباره پوستر نمایش ویژه نسخه بازسازی شده فیلم گاو گفت: در این پوستر اقتباس از نشانه‏‌های خود فیلم گاو را می‏‌بینیم که طرح پوستر با توجه به تصویر خود گاو و انسان در بکگراند پوستر به صورت فولو و مات و استفاده از لوگو و تایپوگرافی کلمه گاو یادآور همان فیلم در زمان اکران فیلم بوده است.

 

 پوستر بخش مرور سینمای فرانسه

 

وی در خصوص پوستر مرور سینمای فرانسه، گفت:  در این پوستر نماد و پرچم کشور فرانسه را شاهدیم، که سایه‏‌ای از نگاتیو و برش فیلم در مقابل یک درب ورودی قرار گرفته است و نشان از ورود و مرور سینمای فرانسه است.

 

 پوستر نمایش نسخه ترمیم شده باد صبا

 

یکی دیگر از پوسترها مربوط به فیلم باد صبا است؛ به گفته رحمتی این پوستر، برگرفته از تصویری از پلان خود فیلم بوده و یادآور خود فیلم است؛ ضمن اینکه با ایجاد افکت و فلیتر چرخ و حرکت در تصویر باد صبا را نشان می‏‌دهد.

 

 پوستر بخش جلوه گاه شرق

 

این گرافیست درباره پوستر جلوه‌گاه شرق گفت: این پوستر برگرفته از معماری شرق است که به صورت نماد محراب بوده و نمادی از یک دریچه و استفاده از یک نگاتیو که به صورت نردبان است.

 

 

 پوستر بخش بازار فیلم

 

وی درخصوص پوستر بازار فیلم بیان داشت: طرح پوستر گرفته شده از نمای یک بازار سنتی و از نمادهای معماری سنتی ایران است؛ فرم و نماد از شمسه برای طراحی پوستر گرفته شده است.

 

 پوستر بخش نمایش های ویژه

 

رحمتی گفت: در پوستر نمایش‏‌های ویژه، رنگ قرمز نماد تحرک و انرژی است. برش نگاتیو به عنوان بخشی از ویژگی فیلم و به عنوان نردبان است که ارتباط با تصویر را نشان می‏‌دهد.

 

 

 پوستر بخش جشنواره جشنواره ها

 

وی درباره پوستر جشنواره جشنواره‌ها گفت: در این پوستر نماد مثلث بزرگ به عنوان جشنواره فجر که در پایین صفحه است و مثلث کوچک نماد جشنواره‏‌های دیگر است.

 

 

برگرفته از خبرگزاری صبا


 تاريخ ارسال: 1395/1/24
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

به نظر میرسد رضا خان میرکریمی با دست پر به جشنواره بین المللل آمده است/ پوستر فیلم ارزشمند گاو ساخته مهرجویی را به فال نیک میگیریم.

0+0-

چهارشنبه 25 فرورد¡



>>>حمید :

سالی که نکوست از بهارش پیداست و جشنواره ای که نیکوست از پوسترهاش. دست مریزاد. منتظر کلید خوردن جشنواره ایم و در ضمن باید به رضا میرکریمی دبیر جشنواره آفرین گفت بخاطر انتخاب خوب عوامل که از حالا معلومه کارشونو بلدن

52+0-

سه‌شنبه 24 فروردي 




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.