پرده سینما

جدول ارزشگذاری فیلمهای سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان سایت پرده سینما

پرده سینما









این جدول از دوازدهم بهمن ماه به صورت تدریجی و روزانه پر می شود.

 

دایره سیاه = ضعیف

یک ستاره= متوسط

دو ستاره=خوب

سه ستاره= خیلی خوب

چهار ستاره = عالی

 

عدم ارزشگذاری به این معناست که منتقد فیلم را ندیده یا مایل به اظهار نظر نیست.



به خاطر پیامدهای ناشی از گسترش ویروس کرونا، برخی از منتقدانی که طی دوازده سال اخیر در نظرسنجی سایت پرده سینما شرکت می کنند، ترجیح دادند در زمان مناسب تری به تماشای فیلمهای جشنواره بنشینند و به آنها امتیاز دهند. برخی دیگر هم به علت محدودیت های ایجاد شده در سینمای رسانه ها، امکان حضور در جشنواره را پیدا نکردند.

ما به روال سالیان گذشته و با احترام فراوان به این دوستان، نام آنها را در جدول درج می کنیم. احتمالاً ستون برخی از منتقدان برای مدتی خالی می ماند و برخی دیگر ممکن است در مورد تعداد کمتری از فیلم امتیازدهی کنند.

امیدواریم این شرایط سخت پزشکی که تبعات ناخوشایندی برای دنیا داشته برطرف شود و با پیدا شدن راهکاری برای ایمن ماندن از تبعات خطرناک این ویروس به زودی همه همکاران ما فرصتی برای تماشای همه فیلمهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر پیدا کنند.




جدول ارزشگذاری فیلمهای سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان سایت پرده سینما

نام منتقد

نام فیلم

امیر اهوارکی
سعید توجهی محمود توسلیان محمد جعفری
رضا درستکار سارا طاهرمقدس
جواد طوسی فهیمه غنی نژاد غلامعباس فاضلی محمدتقی فهیم کاوه قادری خدایار قاقانی آذر مهرابی
رمانتیسم عماد و طوبی


۱/۲   ۱/۲**

۱/۲* ۱/۲*
۱/۲
بی همه چیز
* *

  ** ***

۱/۲** * ***    
ستاره بازی


۱/۲ ۱/۲*

**
۱/۲
شیشلیک
۱/۲

*
*

۱/۲
*
ابلق
**

۱/۲ * ۱/۲***

* ۱/۲*
۱/۲
تک تیرانداز
*


۱/۲*

۱/۲ ۱/۲

زالاوا


* *

* ۱/۲**
مصلحت
*


*

* *

روشن
*

۱/۲**
۱/۲*

** ۱/۲
۱/۲*
روزی روزگار آبادان
۱/۲

۱/۲
*

۱/۲
*
مامان


۱/۲
۱/۲

۱/۲ ۱/۲
منصور
۱/۲


**

* ۱/۲

۱/۲
خط فرضی


  ۱/۲ ۱/۲**

**

 
گیجگاه
*


۱/۲*

۱/۲* ۱/۲ ۱/۲
۱/۲
یدو
*

۱/۲ ۱/۲* ****

*** * ۱/۲*
۱/۲
تی تی
۱/۲*

*** * ۱/۲***

 
****
۱/۲**
**


 

لازم به توضیح است:

یک)این آراء به صورت روزانه گرفته می شوند، بنابراین ممکن است توقع یا احساس منتقد (در اثر مقایسه فیلم ها با هم یا خستگی و...) در روز اول با روز دهم دچار تغییر شود.

 

دو) این جدول «داوری» نیست. چون ارزشگذاران در یک جلسه داوری نظراتشان را با هم رد و بدل نمی کنند وبه صورت منفرد و مجزا اعلام رأی می کنند.

 

سه) این نظرات به صورت فوری و پس از گذشت زمان کوتاهی از نمایش فیلم از ارزشگذاران گرفته می شوند.

 

چهار) در این ستاره بندی مفاهیم زیبایی شناسانه مهمی مثل «بهترین فیلم» و «بهترین کارگردانی» و «بهترین فیلمنامه»  به ناچار با هم ادغام می شوند. بنابراین بسیاری از امتیازات یا کاستی ها ناگفته باقی می مانند.

 



در همین رابطه بخوانید

 

جدول ارزشگذاری فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما

جدول ارزشگذاری فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما

جدول ارزشگذاری فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما

جدول ارزشگذاری فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما

جدول ارزشگذاری فیلم های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما

جدول ارزشگذاری فیلم های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما

جدول ارزشگذاری فیلم های سی و سومین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما

جدول ارزشگذاری فیلم های سی و دومین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما

جدول ارزشگذاری فیلم های سی و یکمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما

جدول ارزشگذاری فیلم های سی امین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما

جدول ارزشگذاری فیلم های بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما

جدول ارزشگذاری فیلم های بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما

 

 

در همین رابطه بخوانید

جدول ارزشگذاری فیلمهای سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان سایت پرده سینما

یادداشت های روزانه رضا درستکار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

یادداشت های روزانه غلامعباس فاضلی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

یادداشت های روزانه کاوه قادری در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر


 تاريخ ارسال: 1399/11/14

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.