پرده سینما

فروش استثنایی تبر «جک نیکلسون» در یک حراجی

پرده سینما



 

 

 

 

 

 

 

تهران- ایرنا- نسخه فوم تبر معروف به «جک نیکلسون» در فیلم ترسناک تلألو (The Shining)، در یک حراجی به قیمت استثنایی ۴۵ هزار پوند به فروش رسید.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روزنامه نشنال، فیلم تلألو به کارگردانی استنلی کوبریک که معمولا از آن به عنوان یکی از بزرگترین فیلم‌های ترسناک تاریخ یاد می‌شود، یک صحنه معروف دارد که در آن جک نیکلسون، بازیگر نقش جک تورنس، سعی می‌کند با تبر یک در را بشکند. 

اگرچه در فیلمبرداری صحنه اصلی از یک تبر چوبی استفاده شده است اما در فیلمبرداری نماهای لانگ شات و برای حفظ ایمنی در جایی که دو یا چند شخصیت در قاب دوربین بودند، یک نسخه فومی جایگزین تبر اصلی می‌شد.

یک عدد از این تبرهای جایگزین به تازگی در یک حراجی به فروش گذاشته شد و با قیمت استثنایی ۴۵ هزار پوند (۶۲ هزار و ۴۵۳ دلار) چکش خورد.

این تبر که از فوم سخت ساخته شده، ۸۹ سانتی‌متر طول دارد و به گونه‌ای رنگ‌آمیزی شده که شبیه به چوب به نظر برسد. همزمان روی تیغه این تبر هم نوار نقره‌ای کشیده شده است تا رنگ آن سطح فلز را تداعی کند. این تبر داخل یک محفظه شیشه‌ای ضدانعکاس و اشعه ماوراءبنفش به همراه یک عکس امضا شده از جک نیکلسون سر صحنه فیلم، به فروش گذاشته شده بود.

به گفته متولیان این حراجی، استودیو فیلمسازی برادران وانر برای فیلم تلألو چند تبر ساخته بود که امروزه از نسخه‌های فومی آن تنها چند نمونه باقی مانده است. یکی از این تبرها در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۵۷ هزار و ۶۰۰ دلار چکش خورد. از تبرهای چوبی اورجینال این فیلم هم تنها یک عدد هنوز موجود است که آن هم در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۲۱۱ هزار دلار فروخته شد.

فیلم تلألو در سال ۱۹۸۰ براساس رمانی به همین نام نوشته استفان کینگ، با بازی جک نیکلسون، شلی دووال و دنی لوید ساخته شد. اگرچه کینگ به انحراف زیاد فیلم از داستان کتاب معترض بود اما تلألو امروزه به عنوان یکی از شاهکارهای ژانر وحشت شناخته می‌شود و بر چند نسل از سینماگران تاثیر گذاشته است. دنباله این فیلم محبوب در سال ۲۰۱۹ با عنوان دکتر اسلیپ اکران شد.


 تاريخ ارسال: 1400/2/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.