پرده سینما

«جنگ جهانی سوم» پدیده غیرقابل‌ پیش‌بینی اسکار!

پرده سینما



 

 

 

 

فیلم «جنگ جهانی سوم» در گزارشی به عنوان یکی از ۵ فیلمی معرفی شده که می‌تواند موفقیت غیرمنتظره‌ای در اسکار ۲۰۲۳ داشته باشد.

به گزارش ایسنا، نشریه هالیوود ریپورتر در مطلبی با اشاره به ۵ فیلم از جمله «جنگ جهانی سوم» نماینده رسمی سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۳، از آنها به عنوان شانس‌های غیرمنتظره شاخه بهترین فیلم بین‌المللی۲۰۲۳ نام برده که با تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان جهانی، حالا باید نظر اعضای آکامی را جلب کنند.

در توصیف «جنگ جهانی سوم» در این مطلب آمده است: «درام پوچ‌گرایانه هومن سیدی داستان کارگری روز مزدی را روایت می‌کند که پس از دست دادن همسرش در یک فاجعه وحشتناک، به‌طور شگفت‌انگیزی برای بازی در نقش آدولف هیتلر در فیلمی ایرانی و آلمانی از جنگ جهانی دوم انتخاب می‌شود. ترکیب کمدی، درام احساسی و تفسیر اجتماعی ظریف، هیات داوران جشنواره فیلم ونیز را برانگیخت، تا جایی که جوایز بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (محسن تنابنده) در بخش افق‌ها به این فیلم رسید. همانطور که در فیلم‌های ایرانی معمول است. باید منتظر ماند و دید اعضای آکادمی اسکار با توجه به مسائل اخیر در ایران از نماینده سینمای ایران حمایت می‌کنند یا خیر.

ساخته هومن سیدی پس از حضور موفق در جشنواره ونیز در سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو نیز در بخش مسابقه اصلی به نمایش گذاشته شد و در نهایت جایزه ویژه هیات داوران را به خود اختصاص داد.

در فیلم «جنگ جهانی سوم» بازیگرانی چون محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی به ایفای نقش پرداخته‌اند و پخش بین‌المللی این فیلم بر عهده محمد اطبایی کمپانی مستقل‌های ایرانی است.

در گزارش هالیوود ریپورتر فیلم‌های «برادران ما» ساخته «رشید بوشارب» کارگردان فرانسوی-الجزایری به نمایندگی از سینمای الجزایر، انیمیشن «بهار ابدی» ساخته «جیسون لوفتوس» به نمایندگی از کانادا، «دختر آرام» ساخته «کولم بایراد» از سینمای ایرلند و «مارس وان» ساخته «گابریل مارتینز» از برزیل به عنوان دیگر فیلم‌هایی معرفی شده که می‌توانند بر خلاف پیش‌بینی‌ها معادلات شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ را تغییر دهند.

تاکنون بیش از ۹۰ کشور فیلم‌ خود را برای اسکار ۲۰۲۳ معرفی کرده‌اند و آکادمی علوم و هنرهای سینمایی پس از بررسی فیلم‌ها بر اساس قوانین مربوط به شاخه بهترین فیلم بین‌المللی، فهرستی از فیلم‌های واجد شرایط رقابت در این شاخه را منتشر می‌کند.

رکورد بیشترین حضور کشورها در عرصه اسکار خارجی به سال ۲۰۲۰ بازمی‌گردد که با رقابت ۹۳ کشور همراه بود و باید دید در اسکار ۲۰۲۳ در نهایت چند کشور برای کسب اسکار بهترین فیلم بین‌المللی رقابت خواهند کرد و این رکورد خواهد شکست یا خیر.

فهرست نامزدهای اولیه اسکار شامل ۱۵ فیلم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و پنج نامزد نهایی نیز روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1401/8/26
کلید واژه‌ها: هومن سیدی، فیلم «جنگ جهانی سوم» هومن سیدی، پرده سینما، بهترین فیلم بین‌المللی۲۰۲۳

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.