پرده سینما
این جدول از دوازدهم بهمن ماه به صورت تدریجی و روزانه پر می شود. جمع بندی نهایی امتیازات را می توانید در این لینک مشاهده کنید.
دایره سیاه = ضعیف
یک ستاره= متوسط
دو ستاره=خوب
سه ستاره= خیلی خوب
چهار ستاره = عالی
عدم ارزشگذاری به این معناست که منتقد فیلم را ندیده یا مایل به اظهار نظر نیست.
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
نام منتقد
نام فیلم
|
جلال الدین ترابی |
سعید توجهی
|
محمود توسلیان
|
محمد جعفری |
رضا درستکار
|
سارا طاهرمقدس |
جواد طوسی
|
نیروان غنی پور |
فهیمه غنی نژاد |
غلامعباس فاضلی |
محمدتقی فهیم
|
کاوه قادری |
خدایار قاقانی |
هیوا مسیح
|
آذر مهرابی |
خانه ای برای تو
|
|
|
|
|
|
*** |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
غلامرضا تختی
|
|
* |
** |
*** |
|
۱/۲** |
*** |
* |
|
۱/۲* |
** |
۱/۲** |
|
** |
*** |
سال دوم دانشکده من
|
|
۱/۲ |
|
** |
|
۱/۲ |
۱/۲* |
● |
|
|
۱/۲ |
۱/۲ |
|
|
* |
معکوس |
|
* |
|
|
|
۱/۲* |
* |
|
|
|
● |
۱/۲ |
|
|
|
آخرین داستان
|
|
|
|
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
۱/۲ |
بنفشه آفریقایی
|
** |
|
*** |
* |
|
*** |
|
* |
** |
● |
● |
● |
|
|
۱/۲ |
تیغ و ترمه
|
|
|
|
* |
|
● |
|
● |
|
|
● |
● |
|
|
● |
درخونگاه
|
|
|
** |
۱/۲* |
|
** |
** |
** |
|
* |
|
۱/۲* |
|
|
** |
بهارستان خانه ملت
|
|
|
|
** |
|
|
|
|
|
|
|
|
● |
|
* |
ناگهان درخت
|
۱/۲ |
|
|
* |
|
۱/۲ *** |
|
|
*** |
** |
|
۱/۲** |
● |
|
۱/۲ |
قصر شیرین
|
* |
|
|
** |
|
۱/۲ ** |
** |
|
|
|
۱/۲ |
*** |
** |
|
۱/۲ |
سمفونی نهم
|
|
|
|
۱/۲ |
|
* |
|
|
|
۱/۲ |
** |
|
۱/۲ |
|
۱/۲ |
شب آفتابی
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
● |
|
|
مسخره باز
|
● |
** |
● |
* |
|
*** |
۱/۲* |
*** |
|
● |
● |
۱/۲** |
● |
|
* |
روزهای نارنجی
|
● |
|
|
* |
|
** |
|
* |
● |
۱/۲* |
● |
*** |
|
|
۱/۲ |
زهر مار
|
|
|
|
۱/۲ |
|
* |
|
● |
|
۱/۲ |
● |
● |
|
|
۱/۲ |
دلبند |
|
|
|
** |
|
۱/۲*** |
|
|
|
|
|
|
|
|
۱/۲ |
خون خدا
|
|
● |
|
● |
|
|
● |
|
* |
|
● |
● |
|
|
● |
طلا
|
* |
۱/۲** |
|
** |
|
* |
** |
* |
*** |
* |
● |
** |
● |
|
۱/۲* |
شبی که ماه کامل شد
|
|
|
*** |
**
|
** |
۱/۲** |
۱/۲* |
* |
|
** |
** |
* |
*** |
|
*** |
بنیامین |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
یلدا
|
● |
|
|
* |
|
● |
● |
* |
● |
● |
● |
● |
● |
|
۱/۲ |
جمشیدیه
|
* |
|
|
* |
|
۱/۲ |
|
* |
** |
● |
● |
● |
۱/۲ |
|
۱/۲ |
مردی بدون سابه
|
|
* |
|
* |
|
۱/۲ |
۱/۲* |
|
|
۱/۲ |
● |
● |
|
|
۱/۲ |
نت های مسی یک رویا
|
|
|
|
** |
|
*** |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
دیدن این فیلم جرم است
|
|
● |
|
*** |
|
*** |
● |
|
۱/۲* |
۱/۲* |
۱/۲* |
● |
۱/۲ |
|
*** |
نفر۲۳
|
* |
* |
* |
** |
** |
۱/۲* |
۱/۲* |
|
● |
* |
*** |
۱/۲* |
۱/۲ |
|
* |
پالتو شتری
|
|
● |
** |
● |
|
۱/۲* |
|
|
|
● |
● |
|
● |
|
۱/۲ |
مجموعه فیلمهای کوتاه
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
متری شش و نیم
|
** |
** |
**** |
۱/۲* |
** |
۱/۲*** |
** |
** |
* |
۱/۲* |
* |
۱/۲*** |
*** |
|
۱/۲* |
ایده اصلی
|
|
|
|
۱/۲ |
|
* |
● |
● |
*** |
۱/۲ |
● |
● |
● |
|
۱/۲ |
سرخ پوست
|
* |
|
۱/۲* |
۱/۲* |
|
۱/۲** |
** |
* |
|
*** |
۱/۲* |
۱/۲** |
* |
|
۱/۲* |
تمام چیزهایی که جایشان خالی است
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
سونامی |
● |
|
|
۱/۲ |
|
۱/۲** |
۱/۲ |
|
|
۱/۲* |
● |
● |
|
|
۱/۲ |
جاندار |
** |
* |
*** |
* |
|
** |
* |
|
* |
۱/۲* |
● |
● |
|
|
۱/۲ |
قسم |
|
|
|
۱/۲** |
|
*** |
۱/۲* |
|
|
۱/۲** |
۱/۲ |
۱/۲ |
|
|
۱/۲** |
آشفتگی |
● |
۱/۲* |
|
* |
|
۱/۲* |
|
* |
● |
۱/۲* |
● |
۱/۲* |
|
|
۱/۲ |
حمال طلا
|
● |
۱/۲ |
|
۱/۲* |
|
۱/۲ |
|
● |
● |
۱/۲ |
● |
● |
|
|
۱/۲ |
ماجرای نیمروز: رد خون
|
● |
|
** |
● |
|
۱/۲* |
** |
● |
● |
|
** |
* |
|
|
● |
برای مشاهده جمع بندی امتیازات این، جدول اینجا را کلیک کنید
لازم به توضیح است:
یک)این آراء به صورت روزانه گرفته می شوند، بنابراین ممکن است توقع یا احساس منتقد (در اثر مقایسه فیلم ها با هم یا خستگی و...) در روز اول با روز دهم دچار تغییر شود.
دو) این جدول «داوری» نیست. چون ارزشگذاران در یک جلسه داوری نظراتشان را با هم رد و بدل نمی کنند وبه صورت منفرد و مجزا اعلام رأی می کنند.
سه) این نظرات به صورت فوری و پس از گذشت زمان کوتاهی از نمایش فیلم از ارزشگذاران گرفته می شوند.
چهار) در این ستاره بندی مفاهیم زیبایی شناسانه مهمی مثل «بهترین فیلم» و «بهترین کارگردانی» و «بهترین فیلمنامه» به ناچار با هم ادغام می شوند. بنابراین بسیاری از امتیازات یا کاستی ها ناگفته باقی می مانند.
در همین رابطه بخوانید
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و سومین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و دومین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و یکمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های سی امین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
همچنین در همین رابطه بخوانید
«متری شیش و نیم» بهترین و «یلدا» بدترین فیلم شدند/ جمع بندی نهایی جدول ارزشگذاری فیلمهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از سوی منتقدان سایت «پرده سینما»
یادداشت های روزانه غلامعباس فاضلی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
یادداشت های روزانه کاوه قادری در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
انتشار مقالات سایت "پرده سینما" در سایر پایگاه های اینترنتی ممنوع است. |
|