پرده سینما
این جدول از دوازدهم بهمن ماه به صورت روزانه پر می شود
دایره سیاه = ضعیف
یک ستاره= متوسط
دو ستاره=خوب
سه ستاره= خیلی خوب
چهار ستاره = عالی
عدم ارزشگذاری به این معناست که منتقد فیلم را ندیده یا مایل به اظهار نظر نیست.
لازم به توضیح است:
یک)این آراء به صورت روزانه گرفته می شوند، بنابراین ممکن است توقع یا احساس منتقد (در اثر مقایسه فیلم ها با هم یا خستگی و...) در روز اول با روز دهم دچار تغییر شود.
دو) این جدول «داوری» نیست. چون ارزشگذاران در یک جلسه داوری نظراتشان را با هم رد و بدل نمی کنند وبه صورت منفرد و مجزا اعلام رأی می کنند.
سه) این نظرات به صورت فوری و پس از گذشت زمان کوتاهی از نمایش فیلم از ارزشگذاران گرفته می شوند.
چهار) در این ستاره بندی مفاهیم زیبایی شناسانه مهمی مثل «بهترین فیلم» و «بهترین کارگردانی» و «بهترین فیلمنامه» به ناچار با هم ادغام می شوند. بنابراین بسیاری از امتیازات یا کاستی ها ناگفته باقی می مانند.
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
نام منتقد
نام فیلم
|
جلال الدین ترابی |
سعید توجهی
|
محمود توسلیان
|
محمد جعفری |
سارا طاهرمقدس |
جواد طوسی
|
فهیمه غنی نژاد |
غلامعباس فاضلی |
محمدتقی فهیم
|
کاوه قادری |
خدایار قاقانی |
هیوا مسیح
|
آذر مهرابی |
کامیون
|
|
|
|
|
*** |
* |
● |
۱/۲* |
● |
۱/۲* |
* |
|
|
جاده قدیم
|
|
|
* |
* |
* |
* |
* |
● |
۱/۲ |
* |
* |
|
۱/۲ |
فیلشاه
|
|
|
** |
۱/۲ |
|
|
|
● |
* |
|
* |
|
۱/۲ |
شعله ور
|
● |
|
** |
* |
۱/۲** |
۱/۲** |
۱/۲ |
۱/۲** |
* |
** |
*** |
|
۱/۲** |
بمب
|
** |
|
|
|
**** |
۱/۲* |
*** |
*** |
۱/۲ |
** |
** |
* |
۱/۲ |
چهارراه اسنانبول
|
** |
|
|
|
۱/۲* |
۱/۲ |
۱/۲* |
● |
* |
۱/۲** |
* |
* |
|
بانو قدس ایران
|
** |
|
|
|
*** |
|
*** |
** |
* |
|
● |
* |
|
لاتاری
|
● |
|
* |
|
۱/۲* |
۱/۲ |
● |
۱/۲ |
* |
۱/۲* |
۱/۲ |
|
|
امیر
|
* |
|
* |
|
۱/۲ |
|
۱/۲ |
۱/۲** |
● |
۱/۲ |
۱/۲ |
|
|
خجالت نکش
|
** |
● |
۱/۲* |
|
** |
|
۱/۲** |
** |
۱/۲ |
۱/۲* |
* |
|
|
به وقت شام
|
● |
● |
|
|
** |
* |
● |
۱/۲ |
*** |
۱/۲* |
** |
|
|
مغزهای کوچک زنگ زده |
** |
|
*** |
۱/۲** |
۱/۲** |
۱/۲** |
|
* |
۱/۲ |
** |
|
۱/۲ |
* |
امپراطور جهنم |
● |
● |
* |
|
● |
|
● |
● |
۱/۲ |
● |
● |
● |
|
عرق سرد |
** |
۱/۲** |
|
* |
* |
۱/۲* |
*** |
● |
● |
۱/۲** |
|
* |
۱/۲ |
سرو زیر آب
|
* |
|
*** |
۱/۲* |
۱/۲** |
** |
* |
* |
* |
● |
* |
** |
** |
تنگه ابوقریب
|
* |
* |
|
۱/۲ |
۱/۲ |
۱/۲** |
۱/۲ |
۱/۲ |
** |
*** |
* |
۱/۲ |
● |
اتاق تاریک
|
* |
۱/۲ |
** |
۱/۲ |
۱/۲* |
* |
*** |
۱/۲* |
۱/۲ |
۱/۲* |
● |
* |
۱/۲ |
جشن دلتنگی
|
* |
● |
● |
۱/۲
|
* |
* |
** |
۱/۲ |
|
● |
|
۱/۲ |
۱/۲ |
هایلایت
|
۱/۲ |
● |
● |
* |
● |
|
● |
● |
|
● |
● |
● |
* |
ماهورا
|
|
|
* |
● |
۱/۲* |
● |
● |
۱/۲ |
|
|
۱/۲ |
* |
● |
مصادره
|
● |
* |
|
۱/۲ |
** |
● |
● |
** |
|
* |
● |
|
* |
سوءتفاهم
|
● |
* |
|
۱/۲ |
۱/۲ |
** |
● |
۱/۲ |
|
**** |
|
● |
* |
دارکوب
|
** |
* |
** |
۱/۲* |
۱/۲* |
۱/۲ |
● |
۱/۲ |
|
* |
۱/۲* |
* |
۱/۲* |
کار کثیف
|
۱/۲* |
|
|
* |
۱/۲* |
۱/۲* |
** |
۱/۲ |
|
|
|
|
۱/۲ |
زنانی با گوشواره های باروتی
|
|
|
*** |
* |
* |
|
|
* |
|
|
● |
|
۱/۲ |
در همین رابطه بخوانید
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و سومین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و دومین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و یکمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های سی امین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
جدول ارزشگذاری فیلم های بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
در همین رابطه بخوانید
کپی برابر اصل، نگاهی به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر- سعید توجهی
سه نمای دور، از سی و ششمین جشنواره ی فیلم فجر- فهیمه غنی نژاد
یادداشت های روزانه کاوه قادری در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
پاسخ غلامعباس فاضلی به ابراهیم حاتمی کیا: من فرزند این انقلابم، اپوزیسیون نیستم
دیگر به چه معترضید؟! در مذمت طلبکاری نامتناهی ابراهیم حاتمی کیا، فیلمساز نازپرورده
پاسخ غلامعباس فاضلی به کارگردان «ماهورا»: راستی شما به فیلمتان چند ستاره میدهید!؟
جدول ارزشگذاری فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از دیدگاه منتقدان پرده سینما
داغونت میکنم بیلی!- جواد طوسی
جمعی از منتقدان و روزنامهنگاران خواستار اعطای «زرشک زرین» شدند
انتشار مقالات سایت "پرده سینما" در سایر پایگاه های اینترنتی ممنوع است. |
|